תחומי התמחות

ירידה במשקל ושינוי אורח חיים

אנו מנהלים אורח חיים עמוס ומהיר, עסוקים במרדף אחר קריירה, כסף, משפחה, שאיפה למצוינות לצד נהנתנות. כל אלו מעסיקים אותנו ברוב שעות היום ואנו שוכחים לעצור לרגע ולהתייחס בכבוד למכונה אשר מפעילה את הכל- להתייחס בכבוד לגוף שלנו.  אורח החיים העמוס מביא אותנו לצרוך מאכלי אינסטנט, מזון מהיר ותעשייתי המלא בשומן רווי, כולסטרול, סוכר ונתרן. מאכלים אשר הדחיסות הקלורית בהם גבוהה, ואנו אוכלים מהם  כמויות גדולות מידי מבלי לשים לב, דבר המביא לעלייה במשקל. גם אלו המבקשים לרדת במשקל, ומנסים לשמור על אורח חיים בריא לא תמיד מצליחים במשימה, מה שמביא לייאוש ותסכול. ולא אחת מוביל למעגל דיאטות בלתי פוסק.

לא בכדי ארגון הבריאות העולמי הכריז על בעיית ההשמנה כמגיפה ההולכת ומתפשטת בעולם.
הסכנות הכרוכות בהשמנת יתר הן רבות, למשל: מחלות לב וכלי דם, עלייה בערכי הסוכר בדם-סוכרת, יתר לחץ דם, בעיות אורטופדיות, בעיות פוריות, ואף התפתחות של סוגי סרטן שונים אשר נמצא קשר ישיר ביניהם לבין ההשמנה.

נוסף למחלות הללו, ההשמנה גם גורמת לסבל נפשי, חוסר שביעות רצון מהנראות, וביטחון עצמי ירוד. מחקרים הוכיחו כי ההשמנה היא לא תוצאה של גנטיקה כפי שהיה נהוג לחשוב בעבר, אלא בעיקר תולדה של תזונה מערבית המאופיינת במזונות בעלי צפיפות קלורית גבוהה, שפע של מזון מתועש, ואורח חיים יושבני. את צורת האכילה שלנו ניתן לשנות בקלות, הסוד הוא בשינוי צורת החשיבה וסדר העדיפויות.

אני מזמינה אותך אלי לקליניקה, ביחד נגלה:  

  • כיצד ניתן לשלב בתפריט מזונות בריאים ומזינים.
  • כיצד לשנות את אורח החיים התזונתי לבריא ונכון יותר עבורך.
  • כיצד לרדת במשקל בצורה בריאה ומאוזנת שתאפשר לך גם לשמור על התוצאות לאורך זמן. מבלי לפגוע בשגרת החיים שלך!!!

תזונת ספורט

תזונת ספורט היא מעבר למה שאנו אוכלים לפני או ממש בסוף האימון.  כשאנו מתאמנים יש לנו מטרה ברורה להגדיל ולפתח את מסת השריר, או להוריד % שומן בגוף ולהצר את ההיקפים. העבודה בחדר הכושר, בסטודיו, או באימונים אישיים חשובה מאוד. אבל, על מנת להגיע לתוצאות חייבים להתאים את התזונה לסוג האימון!  לא סתם המילים ספורט ותזונה הולכים יחד. אלו בעצם שני צדדים של אותו מטבע. אימון כושר אשר לא יקבל תמיכה תזונתית נכונה לא יביא לשינוי ושיפור, ואף עלול לגרום לנזק ולפציעות. 

הגוף שלנו כולו בנוי מחלבונים, גם השרירים. בזמן האימון השריר איננו נבנה, הוא בעצם נהרס! אימוני הכח גורמים למעין “קרעים” קטנים בשרירים, ומפרקים אותו. שלב הבנייה והחיזוק של השריר הוא זמן ההתאוששות, שבו נרצה לספק לגוף כמות נאותה של חלבון שתתמוך בבניית השריר.  אך, לא מספיקים רק החלבונים הגוף זקוק גם לפחמימות, אשק יספקו לגוף את האנרגיה הדרושה לתהליך בניית השריר. היחס בין כמות הפחמימות לכמות החלבונים, והזמן בו נאכל אותם הוא קריטי להשגת התוצאה הרצויה. 

כשאנו פונים לאיש מקצוע ומבקשים להתאים תפריט תזונתי למתאמן עליו לקחת בחשבון מספר גורמים:

• מטרת האימון • סוג האימון • עצימות האימון • משך האימון • שעת האימון 

את הרכב המזון, הכמות, ושעת האכילה נתאים לפי כל הנתונים הללו על מנת לא לפגוע בשריר, ולאפשר לגוף לשפר את היכולות בצורה הטובה ביותר ולהפיק את המירב מאותו אימון.  

תזונה לסוכרתיים

ההתמודדות עם מחלת הסוכרת היא רציפה וארוכה מכיוון שזוהי מחלה כרונית. מעבר לידע הנדרש כדי לנהל בצורה נכונה ובריאה את רמות הסוכר בדם, נדרשת גם התמיכה הנפשית להתמודדות ארוכת טווח עם המחלה והתזונה היא חלק עיקרי בטיפול בה.  אופן האכילה שלנו יכול לקבוע את צורת התקדמות המחלה, יכול למנוע את הנזקים שלה, ואף להביא לשיפור במדדי הסוכר ללא תלות בתרופות חיצוניות (לסוכרת מסוג 2 בלבד).

מאחר והסוכרת היא הפרעה מטאבולית שהביטוי העיקרי שלה הוא עליית רמות הסוכר בדם מעל לרמות התקינות, היא עלולה לגרום לפגיעה בכלי הדם הקטנים והגדולים וכתוצאה מכך עלולים להיפגע איברים שונים בגוף. מטרת הטיפול התזונתי בחולי סוכרת היא איזון רמות הסוכר בדם על ידי אכילה מאוזנת של מזון מגוון, טרי (ולא מתועש), מכל קבוצות המזון, עשיר בסיבים, ודל בשומן צמחי ומוקשה.

המזון שאנו אוכלים מורכב מ-3 רכיבים עיקריים- חלבון, פחמימה ושומן. מבין שלושתם הפחמימות הן בעלות ההשפעה העיקרית על עלייה ברמות הסוכר בדם לאחר ארוחה. לכן את כמות הפחמימות בארוחה צריך ללמוד לאמוד, ולהתאים לסוג וכמות התרופה או האינסולין שלוקחים על מנת למנוע מצב של עלייה או ירידה חדה ברמות הסוכר בדם.

לא פעם הגיעו אלי לקליניקה אנשים עם ערכי סוכר גבוליים, שהיו צעד אחד מהתחלת טיפול תרופתי להורדת ערכי סוכר אבל בחרו בדרך אחרת. הם בחרו לשנות אורח חיים, ללמוד לאכול בצורה נכונה- כזו שתוריד ותאזן את רמות הסוכר בדם גם ללא תרופות חיצוניות, והצליחו בגדול! להתאמת תפריט המותאם לשליטה והורדת ערכי הסוכר בדם, קבלת כלים לספירה נוחה ויעילה של פחמימות, לעזרה ותמיכה נפשית בהתמודדות עם המחלה

× היי 👋 איך אני יכולה לעזור?