מאזן קלורי- זה שם המשחק!

כשאני פוגשת אנשים חדשים ששומעים שאני תזונאית- לרוב השאלה הראשונה שהם שואלים אותי היא

“אז, מה אני צריך לעשות כדי לרדת במשקל ???”

התשובה לשאלה זו מורכבת מאוד, אך בבסיסה חוק אחד ויחיד שיקבע את תוצאות העבודה הקשה.
שם המשחק הוא :                       

מאזן קלורי

מאזן קלורי חיובי – הוא צורת אכילה בה צריכת  הקלוריות גדולה מהוצאת הקלוריות היומית שלנו.

מאזן קלורי שלילי- הוא צורת אכילה בה צריכת הקלוריות קטנה מהוצאת הקלוריות היומית שלנו.

וישנו גם מאזן קלורי “אפס” – בה צריכת הקלוריות שווה לכמות ההוצאה הקלורית שלנו.

וממש כמו בחשבון הבנק שלנו,

מי שנמצא במאזן קלורי חיובי- יעלה במשקל,
מי שנמצא במאזן קלורי שלילי- ירד במשקל ,
ומי שנמצא בדיוק באמצע ישמור על המשקל שלו.

על מנת לרדת במשקל צריך ליצור גירעון קלורי- זאת ניתן לעשות ב-2 דרכים- שההמלצה היא לשלב ביניהן.

דרך אחת היא להקטין את כמות ההכנסה הקלורית- ובמילים פשוטות- לצרוך פחות קלוריות.

הדרך השנייה היא להגדיל את כמות ההוצאה הקלוריות- באמצעות ספורט ואימונים.

את כמות הקלוריות שאנו צורכים במהלך היום ניתן להעריך על ידי כך שנספור ונחשב כל דבר שאנו אוכלים (לא לשכוח להוסיף גם את השתייה אם שותים משהו שונה ממים או סודה).

את כמות ההוצאה הקלורית ניתן להעריך ע”י נוסחאות חיזוי – רשמו בגוגל “מחשבון BMR” ותוכלו לבחור באחד מהמחשבונים שחוזים את כמות הקלוריות הבסיסית שאתם מוציאים ביום.
המספר שיצא לכם מתאר את כמות הקלוריות שאתם מוציאים על מנת לשמור על תפקוד תקין של הגוף הזמן מנוחה. מכיוון שרוב היום אתם לא נחים אלא הולכים לעבודה, מטפלים בילדים, לומדים, מבשלים וכו’, תכפילו את המספר הזה ב-1.2 וזה יהיה כמות הקלוריות אותה אתם מוציאים ביום (יום ללא פעילות גופנית יזומה).

כעת, כשאתם יודעים כמה קלוריות ביום את מוציאים, אתם יכולים לחשב ולהחליט כמה קלוריות עליכם לצרוך על מנת להיות בגירעון קלורי.

ככל שהגירעון הקלורי יהיה גדול יותר, כך תרדו במשקל מהר יותר (רצוי לא להיות בגירעון של יותר מ-600 קלוריות ביום).

זכרו- ככל שהירידה במשקל תהיה איטית ומתונה יותר, כך תוכלו לשמור עליה לאורך זמן !

להכוונה, פרטים נוספים, ובניית תפריט שיביא אתכם לתוצאה הרצוייה השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם 😊.

אשמח ללוות אותך בתהליך השינוי ולסגל הרגלי אכילה נכונים

שקד דניאל

תזונאית קלינית

– לאהוב את השינוי –

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

× היי 👋 איך אני יכולה לעזור?