אוכל או אושר

יש כאלה שיגידו שאוכל הוא דבר מנחם, מרגיע, משביע.
כשהם אוכלים יש תחושה של נינוחות, הנאה, וסיפוק.

מצד שני, יש כאלה

שיגידו שאכילה מלווה אצלם עם רגשות אשמה, איבוד שליטה,
תחושה של מלאות, כבדות ועייפות.

אז, מי שייך לאיזו קבוצה?
לרוב זה תלוי ברמת שביעות הרצון מהמראה החיצוני שלנו.

מי שמרוצה מהמראה שלו, יספר שהוא אוהב לאכול, לא חושב יותר מידי על מה הוא אוכל, מרשה לעצמו ליהנות מהאוכל.
ומצד שני, אלה שלא מרוצים מהמראה החיצוני יצאו למלחמות בלתי נגמרות מול האוכל המותר והאסור, ומרדף אין-סופי אחר ספירת קלוריות ופחמימות, יגדירו לעצמם מה מותר ומה מחוץ לתחום, ויציבו לעצמם גבולות נוקשים כי אצלם זה הכל או כלום.

האמנם? האם ככה צריך לחיות?
האם על מנת לרדת במשקל, ולאהוב את איך שאנו נראים אנחנו צריכים להיות כלואים במסגרות אכילה נוקשות ומשעממות?

התשובה היא לא!
הסוד הוא לאמץ חשיבה אחרת על האוכל.

חשיבה שונה ומשחררת. חשיבה של אדם רזה ובריא שאוכל לפי תחושות של רעב ושובע. שיודע ליהנות מהאוכל אבל יודע גם לעצור בזמן.

למשל, בערבי חג בהם יש ארוחה משפחתית גדולה כמו ערב פסח או ראש השנה, אנחנו מחכים לערב הזה, ולמה?
בגלל המעמד החגיגי? בגלל המפגש המשפחתי? בגלל החוויה ושימור המסורת היפה? או בגלל הארוחה?

לפעמים הציפייה לערב החג היא בעיקר הציפייה לארוחה גדולה, למאכלים טעימים, ולשפע האוכל שיש על השולחן. הסעודה עצמה ממשיכה זמן רב ומאפשרת לנו לאכול כמויות גדולות מאוד של אוכל. ואז, במקום לסיים את הערב הזה שמחים ומרוצים, אנו מסיימים עם תחושת כבדות ומלאות, תחושה של מחנק לא נעים, ואולי גם אכזבה מעצמנו על שאכלנו יותר מידי. 

אבל, אם רק נחשוב אחרת, נגיע לערב לא בציפייה לשפע של אוכל ולצלחת עמוסה, אלא נשב בשולחן, נאכל לאט, נבחר בחכמה את האוכל אותו נרצה לאכול, ונסתפק בכמות קטנה. כך, נאפשר לעצמנו ליהנות בזמן הארוחה גם משיחה טובה עם שאר בני המשפחה שיושבים איתנו בשולחן, ונזכור שארוחה כזו יש כל שנה. 
בצורה כזו נוכל לסיים את הערב הזה שבעים ומרוצים, ולא עייפים וכבדים. 

צורת חשיבה כזו שמאפשרת לנו להנות מהרגע, מהאנשים ומהאווירה, כזו שמאפשרת לנו להסתפק במועט- היא זו שתאפשר לנו ליהנות מהאוכל, ולהיות מאושרים מבלי לענות את הנפש עם איסורים והגבלות מיותרים.  

אז כמו שאני תמיד אומרת: הסוד הוא לעשות שינוי בראש ולא בצלחת 🙂

אשמח ללוות אותך בתהליך השינוי ולסגל הרגלי אכילה נכונים

שקד דניאל

תזונאית קלינית

– לאהוב את השינוי –

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

× היי 👋 איך אני יכולה לעזור?